Kristianne: "Kijk lekker rond en laat je verrassen"
Wie regelmatig bij ons in de winkel in Deventer komt, kent onze gezichten. Maar ook voor de klanten van de webwinkel doen we graag een voorstelrondje. Kristianne (eindverantwoordelijke en eigenaar) voelt zich de helikopter in ons team. Aan haar nu onze vijf vragen.
Waarom werk je bij de Hoge Ramen?
"Waarom ik bij de Hoge Ramen werk? Ik bén de Hoge Ramen, haha. Dit is het allerleukste werk wat er is. Ik kan me geen leukere baan voorstellen. Ik heb voor bedrijven gewerkt, heb daar veel geleerd, maar toen de mogelijkheid zich aandiende om hier te werken, greep ik die aan. De winkel was van mijn moeder. Zij verkocht antiek, zilver en glas. Mijn broer had een eigen deel met fun design en ik begon met meubels en interieurspullen.
Dat was in 1993 en het verveelt nooit. Mijn moeder is inmiddels gestopt en mijn broer heeft nu Dehipshop. Ik zie hier nog altijd nieuwe kansen en nieuwe ontwikkelingen. Wat ik momenteel mooi vind bijvoorbeeld, is de omslag die we maken naar duurzame producten. Mensen maken bewustere keuzes en wij willen ze hierbij helpen. Maar ook de slag naar online vraagt veel energie en het levert weer nieuwe contacten en nieuwe klanten op. Er gebeurt ontzettend veel. Het is nooit saai om hier te zijn."
Waar vinden wij jou meestal in de winkel?
"Overal en nergens - ik heb geen vaste plek en loop veel heen en weer. Maar het liefst sta ik bij de huishoud- en kadoartikelen. Dat voelt als mijn basis. Op nummer 50 staat een goed team bij de kleding en kinderspullen. In 'de steeg' (Spijkerboorsteeg) heeft Marjorie grotendeels de vrije hand. Ik geloof erin dat als mijn team zelf nadenkt er mooie ideeën ontstaan. Ik faciliteer hen daarbij. En op die manier voelt ook iedereen zich verantwoordelijk."
Kristianne: "We staan aan de vooravond van een heleboel nieuwe ontwikkelingen. Wij volgen die op de voet en dat vertaalt zich in de winkel."
"Ik houd niet van een autoritaire stijl en ben geen control freak. Daar kon ikzelf ook niet tegen. We zijn bij de Hoge Ramen altijd aan het veranderen. Dat doe je, en als het niet goed is, leer je ervan en verander je verder. Ik wil het wel graag op mijn manier, maar voel me vooral ook een helikopter: ik kijk wat iedereen doet en probeer mijn team te stimuleren. Ik ben niet de baas, maar de eindverantwoordelijke. En ik betaal de rekeningen, haha."
Waar word je blij van in je werk?
"Als mensen net zo enthousiast over de winkel zijn als wij zelf zijn. Wij steken er ontzettend veel liefde en energie in en ik word blij als dat zich vertaalt naar blije klanten. Als mensen alleen maar hebben genoten van lekker rondkijken, vind ik dat ook goed. Een andere keer komen ze terug. We krijgen vaak complimenten van klanten. Dat ze in Deventer altijd even naar de Hoge Ramen komen of hier hun bezoek aan de stad beginnen. Of een telefoontje van iemand die op de webshop bezig is en belt om advies. Daar houd ik van."
Wat doe je graag als je niet werkt?
"Wandelen met de hond, en we hebben een grote tuin om in te werken, na dertig jaar in de binnenstad. Ik houd ook van lekker eten en koken, maar vooral buiten zijn vind ik fijn. Soms moet je je ertoe zetten, maar als je dan bijvoorbeeld van die heftige luchten ziet, met zwarte wolken aan de ene kant en stralend zonlicht aan de andere kant en de wind die giert over de weilanden. Dat is echt genieten."
Welke tip heb jij voor klanten van de Hoge Ramen?
"Ik ben fan van Mepal. Het bedrijf zit vlakbij ons en ze ontwerpen en produceren alles in Lochem. Ze zijn sociaal betrokken en al heel lang bezig met mooie producten om eten langer te bewaren of mee te nemen zonder wegwerpplastic. Ze breiden het assortiment ook steeds uit. In mijn ogen zijn ze echt marktleider daarin.
Ook 'kleine kindjes' draag ik een warm hart toe. Iemand die een mooi product bedenkt, zoals plasticvrije zeep of shampoo, en dat dan zelf gaat maken en verkopen. Die geef ik graag een plek in de winkel om mee te delen in hun enthousiasme en dit door te geven aan klanten. Wat dat betreft willen wij misschien wel meer groeien in kwaliteit dan in omzet.
Aan klanten geef ik graag het advies: laat je verrassen. Loop lekker rond, ook online, en kijk hoeveel leuks en hoeveel moois er is. We staan aan de vooravond van een heleboel nieuwe ontwikkelingen. Wij volgen die op de voet en dat vertaalt zich in de winkel en in onze webshop. Klanten zeggen dat ook: 'Het leuke is dat jullie steeds weer nieuwe dingen hebben en je dus elke keer een verassing tegenkomen kan.' Een mooier compliment is er niet."
Kristianne is één van de medewerkers van de Hoge Ramen die jouw bestelling in de webshop voor je inpakt en verstuurt. Heb je vragen over ons assortiment of zoek je iets speciaals? Bel dan naar +31 570 611438 en je krijgt haar of één van de anderen in ons superteam aan de lijn. Mailen mag ook. Dat kan naar [email protected]. We helpen je graag.
Reacties
Door Madelon, 6 augustus 2020
Hallo Kristianne,
Een leuk artikel maar wat een mooie foto samen met je moeder ook!
Liefs